Školy

Mateřské školy

  • uspořádejte společné odpoledne rodičů a dětí se znevýhodněním či postižením
  • pozvěte rodiče a děti  na setkání do vaší školky
  • iniciujte setkání dětí navštěvujících běžné školy a dětí ze speciálních škol
  • zorganizujte společnou výtvarnou, divadelní nebo hudební činnost, která umožní propojení všech dětí bez rozdílu
  • zorganizujte společný výlet nebo jinou volnočasovou aktivitu, která k sobě přivede děti, aniž by bylo zvýrazňováno jejich znevýhodnění či postižení
  • zveřejněte na svých webových stánkách a sociálních sítích pozvánku k Týdnu pro inkluzi

 

 

Základní a střední školy

  • realizujte společnou výuku, společnou tvořivou, uměleckou nebo jinou činnost
  • navrhněte a uskutečněte společný projekt žáků běžné školy a školy speciální
  • navštivte školy, které začleňují děti se znevýhodněním
  • zorganizujte společné sportovní klání nebo outdoorovou aktivitu, která k sobě přivede žáky bez rozdílu
  • napište text, namalujte obrázky, zahrajte divadlo reflektující situaci se začleňováním dětí s postižením
  • vyzkoušejte si „jiné“ formy komunikace se žáky a studenty např. znakovou řeč, Braillovo písmo, komunikační tabulku apod.
  • napište se žáky a studenty text na téma: „Jak se cítím, když nejsem součástí skupiny?“,  následně na téma diskutujte
  • zhlédněte film s tématem zapojování lidí s postižením, znevýhodněním a diskutujte s žáky o jejich pocitech a myšlenkách
  • vyzkoušejte si hraní rolí: „Jaké to je být… nevidomý, neslyšící, dítě s omezenou možností pohybu, žákem s odlišným mateřským jazykem apod.
  • prozkoumejte se žáky a studenty veřejný prostor v okolí školy a zjišťujte, jak je přístupný (bezbariérový) lidem s postižením, navrhněte změny a nápady zašlete na příslušný obecní či městský úřad
  • napište esej na téma podpory soužití a dobrých, přátelských vztahů mezi lidmi například „Jak být dobrý přítel?“, „Co oceňujeme, když se s někým kamarádíme?“ „Jakých hodnot ve společnosti si ceníme?“ apod.
  • pozvěte člověka se znevýhodněním do školní výuky a podpořte žáky k diskusi o zkušenostech života s hendikepem
  • seznamte žáky a studenty s technologiemi a kompenzačními pomůckami, které pomáhají lidem s postižením
  • zjišťujte, jaké organizace se věnují podpoře lidí se znevýhodněním nebo postižením
  • zveřejněte na svých webových stánkách a sociálních sítích pozvánku k Týdnu pro inkluzi

 

Vyšší odborné a vysoké školy

  • promítněte film s tématem zapojování lidí s postižením, znevýhodněním, uspořádejte následnou diskusi
  • sepište esej na téma společného vzdělávání např. „Jak si představuji inkluzivní třídu?“, „Jaká je role asistenta pedagoga?“, „Jak se cítí dítě se znevýhodněním v běžné třídě?“ apod.
  • uspořádejte workshop o využití nástrojů a metod při společném vzdělávání např. Plánování zaměřené na člověka (Profil na jednu stránku, Kruh přátel)
  • uspořádejte prezentaci o technologiích a kompenzačních pomůckách, které pomáhají lidem s postižením
  • uspořádejte diskusi s člověkem se znevýhodněním či s odborníkem na společné vzdělávání z České republiky i ze zahraničí
  • pozvěte státní zástupce, kteří se tématem inkluze ve škole zabývají
  • uspořádejte společnou aktivitu ve spolupráci s nestátními neziskovými organizace či státními institucemi, které se věnují podpoře lidí se znevýhodněním nebo postižením (seminář, workshop, diskuse)
  • společně vytvořte pomůcky a nástroje využitelné při výuce a nabídněte je základním školám
  • navštivte školu, která začleňuje děti se znevýhodněním
  • zveřejněte na svých webových stánkách a sociálních sítích pozvánku k Týdnu pro inkluzi

Autor příspěvku: admin